Blau

Då var det 1:a dec. Var ett tag sedan jag uppdaterade.
Jag har hunnit med endel.
Har tränat massor.
Har varit på Liseberg med Lisa.

Nu är det bara 10 dagar kvar tills jag åker till Kanarieöarna!!
Ser så mycket fram emot det. Taggar som attans.

Iochmed att jag inte får någon betald semester från jobbet så ska jag jobba massvis de närmsta dagarna

Imorgon: 10:00-00:00   14h
Lördag: 11:30-00:00   12,5h
Söndag: Ledig
Måndag: Ledig
Tisdag: 10:00-22:30   12,5h
Onsdag: 10:00-22:30   12,5h
Torsdag: 10:00-15:00   5h
Fredag: 10:00-00:00   14h
Lördag: 11:30-00:00  12,5h
Söndag: Ledig (packa och förbereda)

83 timmar!! Mer än dubbelt så mycket som en vanlig arbetsvecka brukar vara...

Men det beror ju bara på att jag är ledig en heel vecka nästa vecka
Kommer dock vara heeelt slut på söndagen där. Men det är pengar..


Vinterjackan är på. Nu börjar det bli kallt ute.
Men jag lämnar snart kylan :)


Att strecha är viktigt efter varje gympass. Annars är man död när man jobbar. Gjorde det misstaget första gången jag gymmade denna vintern. Och jobbade ett 14timmarspass dagen efter.. det var inte roligt kan jag berätta.


Har lyckats samla ihop 465kr i småmynt denna månaden. Allt ska gå till fickpengar på Kanarieöarna.
Idag när jag skulle gå från jobbet frågade en stammisgäst mig vad jag skulle göra. Jag sa att jag funderade på att gymma men kom på att jag skulle ta det lugnt eftersom jag jobbar 26,5 timmar denna helgen. Så det blir att spara pengar till fickpengar sa jag. Han sa-"kom hit ett slag, Madde". "Okeeeej" sa jag. Så räckte han fram handen och jag tog den. Där fanns en hel hundralapp. Och sa "Denna är din, den ska inte in i den gemensamma dricksburken. Den är din till din resa". Sånt blir man glad av.. Får en att tänka att det är okej att stå ut med dom alkoholistmongosarna varje dag.


Nåväl. det var nog allt för idag..
ska nu sätta mig och göra en 10 minuters armövning från Tracy Andersons program (grym personlig tränare) Sen efter det blir det bara att slappa. Ladda krafterna för helgens arbete.
Så nu tackar jag för mig!
Ohoj!


Kommentarer
Postat av: Linda-Mamma till Alfred

Åh nämen åh har du tjuvläst min blogg utan att säga hej mån tro. Shit har du en ny ball blogg fasiken vad kul! JAA vi måste ses så kom mer än gärna raring!!

Hoppas du kan fixa så du inte jobbar? Jobbar du inom restaurang branschen nu mån tro?

2011-12-01 @ 18:50:17
URL: http://hummingbird.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0