Lucka 1. Berätta om dig själv.

Jessica Madeleine Elisabeth Carlsson är mitt namn enligt skatteverket. Madeleine är mitt tilltalsnamn. Jag har planer på att byta efternamn till något nytt. Mer eget, mer mig. Men har inte kommit på vad än. Det är ett stort beslut. Jag vill egentligen ha ett efternamn som ingen annan i världen har. Men det blir svårt.

Jag läste drygt 2 år på gymnasiet. Estetisk Dans med inriktning på Streetjazz & Preformorance. Men efter sommarlovet till 3:an så blev jag svårt sjuk och var tvungen att hoppa av gymnasiet. Enligt läkarens order. Idag önskar jag att jag hade tagit mig igenom och kämpat i egen takt och ändå läst så gott det går för att ta studenten och ha ett helt gymnasiebetyg.
Efter det jobbade jag något år inom Industrin. Närmare sagt byggde jag lastbilsstolar för Scania ute i Kungsbacka.
Sedan ville jag ta tag i mitt liv och börja plugga. Så jag läste ett år på komvux för att bli kock. Och det blev jag. Efter det läste jag ett halvår till för att bli Bartender och Servitris. Och det blev jag. Så nu jobbar jag på en liten mysig restaurang som heter Monte Bianco där jag stortrivs.

Jag har bott i Göteborg iprincip hela mitt liv. Vill längre fram i mitt liv flytta till Malmö.
Sedan min pappa flyttade till Malmö för 5 år sedan så har jag hälsat på där många, många gånger och blivit störtkär i staden. Så det är min framtidsdrömstad.

Yrkesvis vill jag längre fram jobba med något som jag kan få lite mer betalt för. Det ligger, som många vet, inte mycket pengar bakom restaurangbranschen. (sålänge man inte äger en dvs.)
Men med vad jag vill jobba med vet jag inte. Vem vet. Jag kanske öppnar en egen restaurang någon dag. Eller öppnar en franchise restaurang. Det känns smidigare. Men då måste jag först läsa en kurs i ekonomi. Och Matte, Det har aldrig varit min grej.

Nåväl. Det var nog det jag kunde berätta om mig utan att spendera 5 timmar framför tagentbordet.

Kommentarer
Postat av: Linda-Mamma till Alfred

Åh vad kul med dina nya utbildningar & nu gör du ju faktiskt ngt du vill!Underbart! Okej men då håller vi tummarna inför januari då att vi ses. Vore ju en skam om vi inte gjorde det när vi ändå är i samma stad liksom;)Åh ja Alfred växer o mår bra han är nu 8 månader,helt osant vad tiden går fort!Åh har du o så skriver du inte till mig! GAH för dig!

2011-12-02 @ 15:19:18
URL: http://hummingbird.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0